Friday, August 10, 2007

13 Mei - Sebelum & Selepas

Satu lagi yang boleh dikongsi bersama. Aku nak ucapkan tahniah buat Tuan Doc9509 kerana usaha beliau dalam memuat turun buku tersebut. Segala usaha Tuan, amat saya hargai dan saya sanjung tinggi. Semoga Tuan akan terus kekal bersemangat dalam perjuangan Tuan. Insya-Allah, selagi hayat dikandung badan, selagi itulah saya akan menyokong segala usaha yang membawa kebaikan oleh sahabat-sahabat saya~ pejuang-berjurus


Assalammualaikum
Sape nak tahu sejarah 13 Mei sepertimana diceritakan oleh Tunku Abdul Rahman di dalamnya bukunya bertajuk "13 Mei - Sebelum & Selepas", boleh dimuat turun melalui portal di bawah:

Sila klik kat sini

Terpulang kat korang lah camana nak download. Sama ada dgn kaedah 'copy-paste' ker, guna software 'offline explorer' ker atau 'surfoffline'. Tp saya menggalakkan agar anak2 Melayu khususnya yg berada dlm GPMS semua peringkat dapat simpan, baca dan hayati sejarah nih utk menyemarakkan semangat mengapa kita berjuang utk org2 Melayu.

Setelah baca habis buku tuh, kaitkan plak dgn ayat2 di bawah. Kemudian, kaitkan plak dgn senario hari ini dan kaitkan lg dgn ayat2 di bwh. Selamat berjuang anak2 Melayu.

Surah At-Taubah, ayat 12-14,

"Dan jika mereka mencabuli sumpahnya sesudah mengikat perjanjian setia, dan mereka pula mencela ugama kamu, maka perangilah ketua-ketua dan pemimpin-pemimpin kaum yang kafir itu, kerana sesungguhnya mereka tidak menghormati sumpah janjinya, supaya mereka berhenti (dari kekufuran dan bertaubat)."

"Mengapa kamu tidak memerangi suatu kaum yang telah mencabuli sumpah janjinya, dan mereka pula telah berazam hendak mengusir Rasulullah, dan merekalah juga yang mula-mula memerangi kamu? Tidak patut kamu takut kepada mereka (sehingga kamu tidak mahu memeranginya) kerana Allah jualah yang berhak kamu takuti (melanggar perintahNya) , jika betul kamu orang-orang yang beriman?"

"Perangilah mereka, nescaya Allah akan menyeksa mereka dengan (perantaraan) tangan kamu, dan Allah akan menghinakan mereka serta menolong kamu menewaskan mereka, dan Ia akan memuaskan hati orang-orang yang beriman."

No comments: