Sunday, July 29, 2007

KAYVEAS BUKAN UGUT TAPI MENGUGUT BN

Nampak gayanya Kayveas sudah mula tunjuk taring. Kalau BN tak penuhi kehendaknya, PPP akan keluar BN. Adakah ini senario baru dalam politik kompenan BN untuk mengugut BN dalam pilihanraya umum akan datang.

Pak Lah..... gua nak BN jangan layan kehendak Kayveas. Ini bukannya untuk kepentingan bersama dalam BN tetapi kehendak dan nafsu peribadi M Kayveas untuk meletakkan dirinya sebatgai ’Hero’ dalam PPP.

Menurut ’hero PPP’ ini, kalau BN tidak memenuhi permintaan mereka untuk mendapatkan kerusi baru dalam pilihanraya umum akan datang, mereka (PPP) akan keluar BN dan Kayveas akan membentuk partinya itu sebagai sebuah badan bukan kerajaan (NGO) tetapi bukan parti pembangkang.

Kepala hotak dia bukan parti pembangkang. Adakah keluar BN dan tidak bersetuju dengan tindakan BN hanya meletakkan mereka sebagai ’bukan pembangkang’.

”Saya bukan mengugut tetapi kita ada perjanjian PPP dengan UMNO pada 1969 mengenai perkara ini iaitu antara Allahyarham Tun Razak dengan mendiang pengasas PPP, Dr. Senivasagam,” katanya selepas menghadiri majlis ulang tahun ke-54 parti.

Kayveas berkata, parti itu juga akan menuntut semula daripada BN supaya mengembalikan empat kerusi Parlimen, 12 kerusi negeri, 79 kerusi majlis dan jawatan Datuk Bandar Ipoh ke tangan PPP. PPP minta empat kerusi Parlimen dan 12 kerusi negeri. Kalau kurang daripada itu, mereka boleh terima asalkan ada tambahan kerusi baru untuk PPP.

Tetapi pada pilihan raya umum 2004, PPP meraih kerusi tunggal iaitu Parlimen Taiping menerusi Kayveas tetapi gagal memenangi satu lagi kerusi di Dewan Undangan Negeri Pasir Bedamar. Bagi dua kerusi pun masih belum dapat membuktikan kekuatan mereka, apatah lagi nak bagi 4 kerusi parlimen dan 12 kerusi DUN. Mangkuk hayun punya Kayveas.

Oleh itu, gua nak sarankanlah kepada BN yang diterajui oleh UMNO, sudah tiba masanya orang seperti Kayveas ini diketepikan sama sekali. Dia takde dalam BN pun tidak mendatangkan kesan besar dalam persefahaman dan perpaduan sesama kompenan BN.

Kayveas..... lu bukan ugut BN tapi sebenarnya lu menGUGUT BN. Lu ada agenda peribadi, bukannya agenda rakyat seperti mana yang diperjuangkan BN selama ini.

Selamat tinggal M Kayveas ¡!!.

No comments: