Saturday, October 4, 2008

MUKHRIZ

Aku sokong Dato’ Mukhriz untuk jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia untuk pemilihan jawatan Ketua Pemuda UMNO, Disember ini.

Aku bukannya kenal sangat dengan Mukhriz tapi sebagai penyokong Pak Lah satu ketika dulu, aku kagum dengan Pak Lah dan berharap Pak Lah akan jadi pemimpin yang hebat sebagaimana Tun M sebelum ini…. Namun aku kecewa disebabkan kekurangan Pak Lah dalam mentadbir UMNO dan kerajaan selepas Pilihan Raya umum ke 11.

Sehinggalah BN menghadapi krisis yang amat teruk ketika PRU12, yang menyaksikan BN hilang 6 buah negeri, dan hilang 2/3 kerusi Parlimen.

Salah Pak Lah ke… bukan salah Pak Lah tapi terus terang aku katakan segala krisis yang melanda UMNO dan BN sejak PRU11 ialah sikap menantu Pak Lah, YB Khairy Jamaluddin yang juga merupakan calon Ketua Pemuda UMNO Malaysia bersama Dato Mukhriz.

Kini dengan membawa slogan ‘Berani Berubah’…. Mukhriz merupakan pilihan terbaik untuk jawatan Ketua Pemuda UMNO Malaysia. Tidak sebagaimana KJ, yang membawa slogan ‘Setiakawan’.

Apapun, KJ dan Mukhriz masing-masing mempunyai kekuatan dan kelemahan tersendiri. Begitu juga dua calon lain, Dato’ Seri Khir Toyo dan Dato’ Zahidi…. Namun sebagai ahli Pemuda di peringkat bawahan ini, aku berdoa agar pemilihan ini tidak akan membawa perpecahan kepada Pemuda UMNO, kerana yang akan menjadi mangsa kelak… UMNO itu sendiri.

Aku berharap….siapa yang menang sekalipun, kita akan sokong sepenuhnya, demi membawa perubahan kepada UMNO, demi memberikan semula kekuatan kepada UMNO, agar UMNO terus relevan sepanjang hayat, relevan dalam memperjuangkan nasib agama, bangsa dan Negara.

No comments: