Friday, April 17, 2009

Ke mana haluan Pemuda selepas ini?

Pemuda oh Pemuda? Kini Pemuda dah ada Ketua Pemuda yang baru. Walaupun aku bukanlah penyokong KJ, namun aku tetap nak ucap tahniah padanya, walaupun agak terlewat…sebab aku malas nak menulis sejak kebelakangan ini.

TAHNIAH KJ…. Buktikan anda mampu membentuk satu pasukan Pemuda yang cukup mantap selepas ini. Jangan jaga orang yang sokong anda sahaja hingga abaikan penyokong Mukhriz dan Khir Toyo.

Sebab perjuangan kita lebih jauh selepas ini… perjuangan mengembalikan semula era kegemilangan Pemuda UMNO dan BN yang kita nampaknya semakin goyah dek penangan si kaki liwat, aljuburi al-buntuti.

Bukan sahaja UMNO yang terancam, hakikatnya PAS juga akan menjadi mangsa kerakusan manusia bernama al-juburi al-buntuti ini. Tengoklah sahaja Muktamar PAS tak lama lagi, mampukan Husam sebagai orang kanan si al-juburi ini menjatuhkan Nasharuddin dalam pemilihan Timbalan Presiden PAS.

Ah…luapakn soal PAS…. Baik kita renung kembali parti kita, Pemuda UMNO khususnya. Pemuda dah pu melantik pegawai-pegawai kanan… Tahniah juga Megat Firdaus, Rozabil, Rezal dan Shaiful Hazizi di atas lantikan sebagai PSU, Bendahari, Ketua Penerangan dan Setiausaha Kerja Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia.

Jangan ingat senang pegang jawatan-jawatan tu. Cuma apa yang aku kesalkan, di kalangan pegawai Pemuda ini, tak Nampak pula muka-muka penyokong Mukhriz ataupun Khir Toyo. Nampaknya semua orang KJ. Kata nak bersatu selepas pemilihan, ini belum nampak usaha ke aras penyatuan tersebut.

Takpelah, KJ mampu buat yang terbaik untuk satukan Pemuda. Bagilah masa dan peluang kepadanya. Tahniah Mukhriz dilantik Timbalan Menteri MITI. Walaupun tewas, jangan tinggalkan Pemuda, bagilah kerjasama terbaik kepada KJ untuk membangunkan Pemuda, memperkasa semula Pemuda dan menarik semula sokongan orang muda kepada UMNO.

Aku yakin gabungan KJ-Mukhriz-Khir Toyo mampu buat semua itu. Tapi bolehkah ia menjadi reality? Semuanya bergantung kepada kebijaksanaan Ketua Pemuda UMNO yang baru ini. Doakan sahajalah yang terbaik untuk Pemuda UMNO.

4 comments:

al amin said...

Pemuda oh Pemuda?

Apakah benar pemuda UMNO merupakan sayap kanan?

boleh disimpulkan bahawa pemuda UMNO hari ini menuju kearah pemuda lembut(sotong)

Bercerita tentang anjakan paradigma, Sejarah Melayu pernah merakamkan kisah yang amat sedih iaitu Singapura dilanggar todak .Sejarah adalah sebahagian dari diri sebagai bangsa, dia tidak boleh dipisahkan apalagi dilupakan. Melupakan sejarah - apalagi meninggalkan sejarah - sama ertinya dengan kehancuran sebuah bangsa." (Soekarno, 17 Ogos 1966).

Sejarah mengajar kita menjadi lebih dewasa, hanya kita generasi orang melayu masih menjunjung kontrak sosial, orang lain telah membakul sampahkanyan. Apa perlu kita berbicara soal itu, apa perlu kita mematuhi dan memegangnya lagi, persetankan kontrak tersebut.
kalau berlaku apap-apa kita baru hilang 18 % equiti. lantaklah apa nakjadi jadilah.

Hari ini terlalu ramai pemimpin melayu bercakap soal masa depan bangsa, sebenarnya ia sudah tidak punya masa depan lagi kerana jiwa bangsa itu telah mati iaitu bahasanya.Bahasa melayu terlalu haprak tidak layak membicara soal sains dan metematik.

Oleh kerana kita punya pemimpin yang tak bermaruah dan bermoral, maka saat-saat kehancuran kian hampir. Slogan baru untuk bangsaku " Lemas ,Tenggelam dan Lenyap"

"Mampus Melayu"

Unknown said...

Tq atas pandangan saudara. Namun saya masih berharap agar Pemuda UMNO hari nie mampu mengubah sesuatu hakikat yang terlalu perit untuk diperkatakan.

Kekuatan dan kelemahan memang ada pada kepimpinan terdahulu dan terkini, namun ruang dan peluang harus diberikan kepada mereka yg terpilih kini.

Buat KJ, aku harap ada budak-budak KJ di sini... buatlah sesuatu untuk mengembalikan sokongan org muda pada UMNO dan Pemuda.

D'Rimba said...

Saya dengan tegasnya tanpa prasangka ingin menyeru Islam perlu diutamakan dalam segala hal tiada lagi beralasan pelbagai kaum sedangkan Muslim majoritinya...........

PAPA GOMO said...

SALAM BRO..
WAH MENARIK BLOGG ANDA NI.

TAKNAK JOIN BPN???
KITA DI SATU ARAH YANG SAMA.

JIKA BERMINAT TINGGALKAN KOMEN DALAM BLOGG SAYA.

SALAM..